
Pregled od 2002 – 2009.
jun 2009.godine

Pripremio: ðorñe Padejski



� Od 2002.godine do danas u Srbiji je bilo 
ukupno 48 privatizacija medija, a od tog 
broja bilo je 22 privatizacije elektronskih 
medija (45,8 %)

� 16 nekada društvenih elektronskih medija su 
danas u privatnom vlasništvu, i to 7 RTV 
medija 7, 7 radio stanica, i 2 TV preduzeća.

� Sa 6 kupaca elektronskih medija je u 
meñuvremenu raskinut kupoprodajni ugovor, 
ali ni jedan medij nije ponovo privatizovan



� Za privatizaciju je preostalo još 26 
elektronskih medija, uključujući i onih 6
nakon raskinutih prodaja, ali ni jedna aukcija 
nije zakazana.

� Meñu njima se nalaze: Studio B, Apolo, RTV 
Valjevo, RTV Vranje, TV Smederevo, RTV 
Šabac, TV Čačak, Radio Čačak, Radio 
Obrenovac, TV Požega, Radio Požega, RTV 
Petrovac na Mlavi, Radio Pirot, Radio 
Lazarevac, ... meñu kojima se nalazi jedan 
broj pridruženih članica ANEM-a



� Trenutno je obustavljen postupak privatizacije 
za 43 elektronska medija

� U 42 elektronska medija po zaključku Vlade 
emituje program na jezicima nacionalnih 
manjina, dok u “Radio S” iz Smedereva traje 
postupak za utvrñivanje državne imovine u 
sredstvima preduzeća

� Meñu medijima čija je prodaja stopirana pored 
velikog broja medija iz Vojvodine nalaze se 
izmeñu ostalih Novi Put iz Jagodine, RTV 
Ćuprija, Radio S Smederevo, RNJP Paraćin, Radio 
Požarevac, Radio Despotovac, Radio Smederevo, 
RTV Trstenik, RTV Kruševac i dr.



� Javno preduzeće RTV TRSTENIK
� Javno informativno preduzeće Bačka Topola
� Javno preduzeće RTV Kruševac
� Radio Smederevo doo
� Javno preduzeće za informisanje Šumadija ARANðELOVAC
� Javno preduzeće Centar za informisanje Novi Kneževac
� Javno preduzeće RTV Ćuprija
� Javno preduzeće RTV Brus
� Javno preduzeće Radio stanica Despotovac
� Informativni centar Glas komune APATIN
� Javno preduzeće radio stanica Radio Raška
� Javno novinsko izdavačko preduzeće RTV Reč radnika ALEKSINAC
� Javno preduzeće Radio Leskovac
� Javno preduzeće radio difuzne delatnosti Radio Bačka Topola
� Javno preduzeće za informisanje Vrbas
� Javno preduzeće RTV Kragujevac
� Javno preduzeće za radiodifuzne delatnosti RADIO NOVI BEČEJ
� Javno radio-difuzno preduzeće Radio Požarevac
� Javno preduzeće RADIO SURDULICA
� Javno-informativno preduzeće NOVI PUT JAGODINA
� Radio- novinsko javno preduzeće PARAĆIN
� Javno informativno preduzeće BC INFO BELA CRKVA



� Javno preduzeće za informisanje Novi Pazar
� Javno preduzeće RADIO SUBOTICA
� Javno-informativno preduzeće Radio Bap BAČKA PALANKA
� Javno preduzeće RADIO ŠID za radiodifuznu, novinsku i izdavačku delatnost
� AD IC radiodifuzna, štamparska, novinska, izdavačka delatnost, marketing i 

propaganda BAČKA TOPOLA
� Javno preduzeće za informisanje, izdavaštvo i marketing RTV Pruga LAJKOVAC
� Javno-informativno preduzeće INFORMATIVNI CENTAR TUTIN
� RADIO S doo SMEDEREVO
� Javno preduzeće RADIO MEDVEðA
� Javno preduzeće za radio i televizijsku delatnost NIŠKA TELEVIZIJA NIŠ
� Javno preduzeće RADIO ZRENJANIN
� Javno preduzeće ŠTAMPA, RADIO I FILM BOR
� Javno preduzeće za informisanje RADIO TELEVIZIJA INðIJA
� Javno preduzeće za informisanje RADIO STARA PAZOVA
� Javno preduzeće radio-difuzne delatnosti RADIO SEČANJ
� Javno preduzeće INFORMATIVNI CENTAR KOVIN
� Javno preduzeće za radio televizijsku delatnost TELEVIZIJA BAČKA PALANKA
� Javno preduzeće  RADIO BUJANOVAC
� Javno preduzeće INFORMATIVNI CENTAR KIKINDA
� Javno radio-difuzno preduzeće Regionalna radio- televizijska stanica RADIO 

TELEVIZIJA PANČEVO
� Javno-informativno preduzeće RADIO TELEVIZIJA CARIBROD DIMITROVGRAD



� Precizna statistika kaže da je privatizovan tek 
41 medij, a nove vlasnike treba da dobije još
73 (28+45) društvena medija (ukupno 114). 

� 36 odsto od ukupnog broja je privatizovano
� Najveći broj medija koji treba da budu 

privatizovani su elektronski mediji
� 16 privatnih, 26 čeka privatizaciju, 43 

obustavljen postupak (ukupno 85).
� Jedna petina (oko 19 %) privatizovano



Godina
2002 2003 2004 2005 2006 2007 2008 2009

Broj 

privatizacija 0 1 0 0 0 15 0 0

Donošenje 
pravilnika

Zaključak 
Vlade



� 2007: godina: 15 elektronskih medija 
privatizovano

� RTV Majdanpek je poslednji elektronski medij 
koji je prodat na aukciji, i to 21.decembra 
2007.godine, samo nekoliko dana pre 
tadašnjeg roka

� 2008.godina: Prodat samo nedeljnik 
“Pančevac”

� 2009.godina: Agencija za privatizaciju je od 
medija prodala samo dva nedeljnika, NIN i 
smederevski “Naš glas”.



� Agencija je na aukcijama za prodaju 
elektronskih medija od početka privatizacije 
ugovorila posao od 128.581.000,00 dinara

� Do sada je naplatila 56.772.973,58 dinara, ili 
44,15 odsto od ugovorenih iznosa, jer je samo 
7 kupaca do sada isplatilo punu ugovorenu 
cenu, dok se 9 kupaca opredelilo za plaćanje 
na rate.

� Mediji su prosečno prodavani za 15,82 miliona 
dinara (197 hiljada evra), ali je prosečna cena 
elektronskog bila 8,09 miliona (oko 100 
hiljada evra) 



� RTV Podrinje iz Loznice je dosadašnji
rekorder privatizacije elektronskih medija, jer 
je prodat za 53 miliona dinara (oko 660.000 
evra), ali je kupac Dobrivoje Stojnić, odabrao
plaćanje preduzeća na rate, pa je do sada 
platio 17.252.334 dinara, tek jednu trećinu 
prodajne cene. Na drugom mestu TV 
Leskovac koja je prodata za 22 miliona 
dinara.

� Radio Ljubovija je prodat za 19.000 dinara
� 5 medija (jedna trećina) prodato po početnoj 

ceni



� Poništeno 6 privatizacija elektronskih medija od 
ukupno 8 poništavanja, u poslednje vreme bilo 
više raskidanja nego prodaje. 

� 2009: Knjaževačka RTV V-4 i RTV M Sremska 
Mitrovica.

� Sa Jovicom Toromanom je u januaru 2009.godine 
raskinuta prodaja RTV M Sremska Mitrovica zbog 
neplaćanja druge rate. On je preduzeće izlicitirao 
na 51 milion dinara, a platio samo 8,12 miliona.

� Privatizacija Knjaževačke RTV V-4 je u martu 
2009. godine takoñe raskinuta sa Vitomirom 
Simićem zbog neplaćanja II rate, neizvršenja 
investicionih obaveza. Trenutno su u jeku 
licitacije, sudske, za namirivanje, a stari vlasnik 
prema informacijama emituje program.



� Poništene su privatizacije Kulturno-
Informativnog Centra Bajina Bašta u maju 2008.
zbog nepoštovanja socijalnog programa, 
neodržavanja skupštine subjekta. 

� Sa Irenom Vuksanović su raskinute dve prodaje:  
Radio Sombor u junu 2008.godine zbog 
neodržavanja skupštine subjekta i Televizija 
Gornji Milanovac u septembru 2008. zbog 
neodržavanja kontinuiteta poslovanja i 
nepoštovanja socijalnog programa.

� U još nekim medijima je bilo podnošenja zahteva 
za raskid ugovora i zahteva za kontrolu 
poslovanja, ali do sada nije bilo raskida  (RTV 
Sokobanja, Svetlost Kragujevac, 



� 7 fizičkih lica, 5 konzorcijuma i 4 pravna lica.
� Slaba zainteresovanost stranih kupaca
� Od 16 privatnih elektronskih medija, samo 

jedan je kupila strana kompanija
� Prema delatnosti kupce elektronskih medija 

imamo iz sektora trgovine, grañevinarstva, 
ugostiteljstva, medija i dr.







� Medij su kupile dve kolegnice, Vesna Stanišić
- konzorcijum i turisticka agencija “Plana 
turs”, po početnoj ceni 715.000,00, do sada 
isplatili 440.473,2. Krajem 2008.godine 
kupljeno i 15 odsto kapitala od Akcijskog 
fonda

� 2008. godina:10 zaposlenih, gubitak 3,2 
miliona dinara, minimalci.

� Pre privatizacije imali su republički prosek 
plata, 17 zaposlenih, malu dobit.



� Što se tiče profesionalnih standarda, nema 
žalbi novinara

� Komentar zaposlenih: vlasnici su nesolidni 
prema nama.

� I dalje najslušaniji u gradu.





� Bilo je loših slučajeva privatizacije, ali uspešni 
slučajevi nisu stizali u medije

� Koncept samoprivatizacije je pao
� Ponovno vraćanje medija u okrilje države
� Tržišna neravnopravnost medija
� Negativan uticaj ekonomske krize na 

postprivatizaciono poslovanje medija


